Abortus Habitualis

Gentagne Aborter

Behandling af gentagne spontanaborter og gentagen manglende implantationer efter IVF/ICSI behandling.

Mange tilfælde af gentagne spontanaborter (abortus habitualis) og gentagne IVF/ICSI behandlinger uden graviditet (gentagen implantation failure) er forårsaget af forstyrrelser i immunsystemet og kan behandles med medicin som regulerer dettes aktivitet. Professor Ole B. Christiansen har i mange år forsket i årsager og behandlinger af gentagne spontanaborter og manglende implantationer efter IVF/ICSI og er en internationalt anerkendt ekspert indenfor området. Han har blandt andet været med til at skrive de vigtigste internationale retningslinier indenfor området (ESHRE’s Recurrent Pregnancy Loss Guidelines). Ole B. Christiansen er tilknyttet Junoklinikken og kan tilbyde undersøgelse af en række faktorer, der kan være årsag til disse tilstande specielt faktorer, som har betydning for immunsystemets funktion og blodets størkning. Hvis blodprøver og kliniske oplysninger tyder på en immunologisk forstyrrelse som baggrund for gentagne aborter eller gentagne manglende implantationer efter IVF/ICSI kan tilbydes immunologiske behandlinger blandt andet binyrebarkhormon (prednisolon) og/eller infusion med intravenøs immunglobulin (antistoffer). Hvis der findes holdepunkt for forstyrrelser i blodstørkningen eller hormonproduktionen tilbydes behandlinger, der kan korrigere dette.

For henvendelser omkring behandlingen venligst skriv til: obc@junoklinikken.dk

OleBjarneChristiansen.jpg